TAG: Mijn favoriete muziek

Zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben ben ik dol op muziek. Ik ga het liefste naar zo veel mogelijk concerten en festivals en mijn kast staat al aardig vol met albums. Altijd als ik op mijn kamer zit heb ik wel muziek op staan en ook weg van huis loop ik vaak met oordopjes in mijn oren rond.
Ik vond twee tags over muziek via bloglovin en hiervan heb ik de vragen die ik zelf het leukste vond samengevoegd. Ik heb al wel vaker tags voorbij zien komen en het leek me wel leuk om er ook eens een te doen!

IMG_7926-2Van alle artiesten/bands die ik hieronder genoemd heb,
heb ik wel een (of meerdere) album(s)!

Wat is jouw favoriete nummer?
Echt één favoriet nummer heb ik niet. Nummers die het altijd goed doen zijn Stand Up And Shout van Dio, Master Of Puppets/Ride The Lightning/For Whom The Bell Tolls/The Four Horsemen/Seek & Destroy van Metallica, Kickstart My Heart van Mötley Crüe, Immigrant Song van Led Zeppelin en Eyes Of A Panther van Steel Panther.

Naar welk nummer luister je op het ogenblik vaak?
Ik luister eigenlijk bijna nooit losse nummers maar naar hele albums. Albums die ik de laatste maanden veel gedraaid heb zijn Girls Girls Girls van Mötley Crüe, Get What You Give van The Ghost Inside, Ride The Lightning van Metallica, Reign In Blood van Slayer, Rust In Peace van Megadeth en Powerslave van Iron Maiden.

Wat is jouw favoriete album?
Net zoals ik geen favoriet nummer heb, heb ik ook geen favoriet album. Wel denk ik dat Kill ‘Em All van Metallica, Holy Diver van DIO, Tales From The Grave In Space van Gama Bomb en Van Halen van Van Halen tot mijn favorieten behoren, als ik echt een keuze zou moeten maken.

IMG_7961Mijn LP-collectie, een van de redenen
waarom ik alleen naar hele albums luister.

Wat is het eerste concert waar je ooit bent geweest?
Ik denk dat het eerste echte concert waar ik geweest ben van Within Temptation was. Waar en wanneer het  was weet ik niet meer precies, maar een van de eerste keren dat ik ze live zag was op Elastiek Muziek in Hilvarenbeek 2005. Al sinds dat ik klein was, was ik fan van deze band. In het begin omdat ik de jurken van de zangeres zo mooi vond, maar niet snel later vond ik ook de muziek geweldig. De jaren erop heb ik verschillenden concerten en fanclubdagen bezocht.

Wat is het beste concert waar je ooit bent geweest?
Pff.. ik zou niet kunnen kiezen! The Script heb ik drie keer gezien en elke keer vond ik het erg mooi. De live shows van Green Day vind ik altijd gezellig terwijl ik niet eens zo’n fan van hun muziek ben en Steel Panther vind ik ook hartstikke tof live. Van Iron Maiden heb ik op Graspop 2013 enorm genoten en ik kijk er ook zeker naar uit om ze op Fortarock te zien!

Welke band/artiest wil je ooit nog een keer live zien?
Metallica! Gelukkig ga ik ze komende zomer op Pinkpop zien. Wat ik aan de ene kant best jammer vind omdat het publiek van Pinkpop nogal tam is en ik ze liever in een zaal vol met Metallica-fans zou zien, maar aan de andere kant vind ik Pinkpop erg tof dus ik heb het daar sowieso wel naar mijn zin. Hopelijk lukt het me om een beetje vooraan te komen! Slayer ga ik hier ook zien en ik zou graag de rest van The Big Four nog een keer live willen zien.

Verder zou ik graag nog een keer naar Gama Bomb gaan. Ik heb ze een keer gezien in de Little Devil in Tilburg maar toen was ik nog niet zo heel erg bekend met hun muziek dus het lijkt me leuk om ze nog een keer te zien nu ik dat wel ben. Gisteren speelden ze op een bevrijdingsfestival in Wageningen maar hier kon ik helaas niet heen omdat het te ver weg en te laat was. Ook Mötley Crüe zou ik graag eens zien, hopelijk spelen ze ook in Nederland met hun Final Tour.

Noem een band waar je altijd op terugvalt
Ik denk dat dat Within Temptation is! Al luister ik dan bijna nooit meer naar de muziek en heb ik het nieuwste album nog steeds niet beluisterd, vind ik het nog steeds leuk als ik toevallig ergens een nummer van ze hoor. Dan komen al mijn herinneringen aan die muziek weer naar boven en ik kan nog steeds al hun (oude) nummers meezingen.

Welke nummers mogen er op jouw begrafenis gespeeld worden?
A Tout Le Monde van Megadeth en Orion van Metallica. Het nummer van Megadeth heeft een prachtige tekst en natuurlijk vind ik ook het nummer zelf erg mooi. Orion van Metallica vind ik ook erg mooi en omdat het een instrumentaal nummer denk ik dat het mooi zou zijn op een begrafenis. Ook zou ik graag willen dat er een nummer van Within Temptation gedraaid wordt, maar welke precies weet ik niet.

Welke artiesten vind je overschat?
Justin Bieber, One Direction, Gers Pardoel… met dat soort “muzikanten” maak je mij niet gelukkig.

Welke vind je ondergewaardeerd?

Ik denk dat metal in het algemeen wel ondergewaardeerd is. Vaak word je vuil aangekeken als je een shirt aanhebt van een metalband terwijl mensen de muziek eigenlijk niet eens kennen en het als ze het dan luisteren nog best wel eens leuk vinden.

Wat is je favoriete break up song?
Break Even van The Script en Miserable At Best van Mayday Parade.

Favoriete muziek om op te dansen?
Ik heb een hekel aan dansen en ik kan het ook niet, maar áls ik het graag deed zou denk ik dat Danger! High Voltage van Electric Six daar een lekker nummer voor zou zijn.

Favoriete muziek om op te sporten?
Ik sport niet, maar ik ben wel van plan om te gaan hardlopen. Een tijdje terug ben ik begonnen en heb toen een afspeellijst gemaakt met muziek met een snel tempo, van verschillende genres.

Welk nummer maakt je blij?
Nummers van Two Door Cinema club, Queen en The Beatles maken mij altijd wel vrolijk. Eigenlijk ligt het heel erg aan mijn stemming, want ook van een paar Slayer nummers kan ik een goed humeur krijgen!

Welk nummer geeft je altijd een zomergevoel?
Lonely Boy van The Black Keys. Sky On Fire van Handsome Poets doet me denken aan Pinkpop en Puppy van Netsky aan Rock Werchter en daarom vind ik die ook wel in het rijtje thuishoren!

Wat is het meest gênante nummer in je afspeellijst?
Accidentally In Love van Counting Crows. Het meest gênante eraan is dat ik in iTunes Shrek als artiest ingevoerd heb omdat dit nummer de soundtrack van Shrek 2 is en ik voordat ik deze vraag beantwoordde niet eens wist van wie het nummer eigenlijk echt was.

Ook kan het nog wel eens ongemakkelijk zijn als je Steel Panther luistert in de trein of een andere openbare plek. De muziek is fantastisch maar het is beter om jezelf in te houden met meezingen, haha.

Noem een band/artiest die iedereen even moet opzoeken
Al de bands die ik genoemd heb in dit artikel!

Koop je soms nog CD’s?
Eerst ging al mijn zakgeld uit naar CD’s, ik heb er nu een stuk of 100. Het afgelopen jaar heb ik eigenlijk bijna alleen vinyl gekocht.

IMG_7958-2-2Hierbij een foto van mijn CD’s!

Wat vonden jullie van deze tag en mijn muzieksmaak? Laat me weten in de reacties wat je ervan vond en wat voor artikel je de volgende keer graag zou zien!

5 thoughts on “TAG: Mijn favoriete muziek

  1. karel Foolen says:

    Het is weer leuk om te lezen over jou muziek interesse. Wat je vertelt over metal, klopt wel. Dat mensen het niet kennen. Sinds ik onze vrienden Present Danger life heb gezien, kan ik van metal genieten! Toen ik je voor het eerst hoorde zingen bij String&Things, zei ik,dat jij je meer moest laten gaan ! Dus volgende keer in de trein, laat je gaan en meezingen met Steel Panther!.
    lovejes

  2. Freddy van Cauter says:

    Absoluut goed bezig,mooie blog,wat u met de wat hardere muziek hebt,heb ik met Pink Floyd,geen dag gaat voorbij of ik moet Pink Floyd gehoord hebben, Doe zo verder,enjoy the music .

    Freddy

Leave a comment